Upplagt för succé?

Att detta kommer på något sätt bli något dåligt har jag väldigt svårt att se. Kan börja med idag, då kommer Klot hem. Var ju drygt. Imorgon kommer den mycket omtalade "The Hunter". Det var ju drygt.Sen match på kvällen och sedan marken. Där kommer dock ett litet problem. Svårt att se att det kommer bli succé. Brukar ju vanligtvis inte bli det när vi dricker men förhoppningsvis kan vi ändra på denna oerhört dåliga trend och göra något bra av det!

Självklart överdriver jag nu. "Lugna ner dig, det här kommer att gå bra". Detta kommer bli en as rolig helg. Oavsett hur det blir.

Egentligen har det väl inte hänt så mycket. Förra helgen blev det väl någon öl. Eller några kanske man ska skriva. Under veckan har det varit lugnt. Det som det gjorts mest tror jag är att vi spelat Fifa. Tyvärr för alla som läser kan jag meddela att jag är så överlägsen så att det är orättvist. I torsdags spelade jag och Den Onde så mycket Fifa att han nästan började gråta. Inte för att vi spelade mycket utan att jag var så oerhört överlägsen.

Sen i lördags började vi en ny lek. Det går ut på att man ska hitta den äldsta enkrona.De få regler vi har är väl att kronan måste fungera att handla med nu. Så man inte går till någon myntsamlare och tar en från 1800-talet. Eller så. Nästa regel är att om man går upp i ledningen med äldst mynt så måste man tala om det så alla andra har chansen att leta på ett äldre. Sen får man inte ta av varandra om man hittar något gammalt vilket redan skedde andra dagen av denan lek då Den Onde tog ett mynt från 1971 från mig. Stolt som man är kom det tillbaka till mig lika fort.
Insatsen i detta spel är jag inte riktigt säker på vad det var. Men tror det var typ mellan två och fem öl. Nu när jag leder så blir det väl troligtvis två.
De som är med hittills är Den Fule, Den Onde och Den Norske.
Den som leder är Den Fule med ett mynt från 1956.
Alla som vill vara med i denna oerhört exklusiva tävling är välkommna!


Nej nu ska jag ta mig i kragen och sätta mig i soffan och skjuta lite folk.
//Den Fule



Kommentarer
Postat av: Den Norske

Nu ni läsare ska ni veta att Jonas jobbar ju på ICA. Han e ju så kallad "ICA Jonas". Så han letar ju kronor där! Det finns ju ett antal att leta efter om man säger så. Själv så får man panta burkar kommer man upp i 150 kr ja då får man säga till ICA Jonas att man vill ha 150 enkronor sen får man hoppas på det bästa. Det är lixom som ett litet kinder ägg. Man blir glad om man får det man vill ha asså en krona som är äldre än 1956.

2009-10-05 @ 16:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0