Vad är en dag på slottet?

Det här med semester håller på att knäcka mig. Man är ju helt slut hela tiden. Idag så skulle jag till sjukgymnasten för andra gången den här veckan och lägger mig tidigt och vaknar som vanligt trött. Men en dusch och man är i form igen. Men sen när man är klar och kommer hem så måste man ju sova igen. Men skönt är det så de är ju dumt att klaga. Men ändå, även om jag inte går upp tidigt så är jag riktigt trött hela tiden. Så ni vet, typ.


Onsdag idag. Kommer väl som vanligt inte hända alltför mycket. Sugen på att börja att skriva lite på en ny låt. Men nu har ju alla Speciel Brew säkerligen gått ur kroppn så lär bli svårt. Kanske blir 6-7 låtar till efter helgen då?


Nu blir det lite poker. Det är ju helt sanslöst vad det kan gå emot en ibland. Nu kanske man spelar dåligt själv men ändå, känns ju som man har lite otur. Spelade en hand igår som jag la på minnet.
Det började med att en kille förlorade en stor pott och jag blir Big Blind. Alla foldar fram till denna kille som är Small Blind. Han raisar sex gånger BB och jag har Q9 klöver. TÄnkte lägga mig men kändes som han var på tilt så jag synar.
Floppen kommer 3-10-J regnbåge. 10;an var i klöver. Öppet stegdrag för mig som checkar. Han betar halva potten och jag synar. Turn blir en jätte fin klöver Kung och jag får in min stege och färgdrag. Checkar igen och han raisar lite mer än halva potten.
Eftersom att han är på tilt så dubblar jag hans bet och han funderar lite och ställer all in. Enda som kude slå mig just då var AQ för en högre stege men jag var säker så synade. Han visar såklar upp AQ och river hjälpte mig ingenting.
Nu var det väl så att jag inte skulle synat från början och att jag säkert spelade dåligt eller något sådant men känns ju ändå som att man har liiiiite otur ibland. Men som dom säger, that´s poker.

//Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0